BOTOX

2 områder 3200,-
3 områder 4200,-

Hva er Botolinum Toxin?

Botolinum Toksin er ett protein fra bakterien Clostridium Botulinum. Virkestoffet ble oppdaget allerede på 1800 tallet og har i en årrekke vært brukt terapeutisk på en rekke sykdommer, for eksempel migrene, spasmer hos personer med lammelser, og skjeling. I bruken av Botox er det stadig funnet nye effekter av dette legemiddelet. Hos oss brukes det for å redusere mimikk og spenninger i ansiktsmusklatur.

Botox hindrer frigjøringen av acetyholin, slik at impulser ikke går fra nervecellene om at muskelen skal trekke seg sammen, muskelen bli uvirksom, avslappet og rynker glattes ut i det behandlede området.

Hvilke Botox behandlinger utføres ved Arendal Hudklinikk?

Smilerynker (kråketær)

Sinnarynken

Pannerynker

Svettebehandling

Stram kjeve og tanngnissing

Hvordan vil jeg se ut etter behandlingen?

Du kan fint gå på jobb direkte etter behandling.

Etter behandlingen tar det 2-3 dager før den begynner å virke og to uker før man ser full effekt.

Trenger jeg bedøvelse?

Det er svært lite smerter forbundet med denne behandlingen, det er derfor ikke nødvendig med bedøvelse

Hvilke bivirkninger har behandlingen?

Det er svært sjeldent med bivirkninger, dersom du går til en kvalifisert behandler. Hvis botoxen settes feil eller i for store doser, kan andre muskler enn de som er ment behandlet bli rammet .

Hvor ofte trenger jeg å ta Botox?

Effekten varer i gjennomsnitt 3-4 mnd etter første gangs behandling. For å få optimal effekt er det anbefalt å gjenta behandlingen 2-3 ganger per år

Hvem kan ikke behandles med Botox?

Gravide/ Ammende

Personer under 20 år

Bruk av blodfortynnende medisin

Personer med Myasthenia gravis, Multipel sclerose el andre muskelsykdommer

Personer med blødningsforstyrelser

Personer som bruker medisiner som magnesiumsulfat, aminoglykosider (bredspektret antibiotika), Cyclosporin (immundempende)Quindine (antiarytmika)

Personer med infeksjoner

Aktiv herpes i området

Kreftsykdom

Etter behandlingen skal du :

Ikke ligge ned på 4- 6 timer

Ikke massere områded som er behandlet på 6 timer

Ikke trene på 6 timer

Ved både Filler og Botox behandling, tar vi alltid en konsultasjon først.

Det er lege som vurderer botox behandlingen og deretter ordinerer behandlingen for deg.

Ved konsultasjon får du informasjon om behandlingen, forventninger, vurdering av ditt behov, informasjon om muligheter, og fotodokumentasjon.  Du må også fylle ut ett samtykkeskjema, med informasjon om din helsetilstand og at du godkjenner injeksjonsbehandling.

HYPERHIDROSE:

Overdreven svette under armene er ett utbredt problem, og mange sliter med dette. Opp mot 1-3 % av befolkningen rammes av dette.

Svetteproblemet kan hos noen være så stort at det går ut over selvbildet, og virker hemmende i ulike sosiale situasjoner. Noen opplever det som plagsomt og flaut med skjemmende flekker under armene, og noen plages av sjenerende lukt under armene. Mange er ikke klar over at det finnes behandling for dette.

Injeksjonsbehandling er den mest effektive og langvarige behandlingen mot Hyperhidrose.

Har du denne diagnosen kan du få behandling i samråd med din fastlege.  T